W poniedziałek,  25 czerwca br. uczennice technikum weterynarii ZSRCKU w Czernichowie: Urszula Zając, Patrycja Wieczorek, Patrycja Adamczyk, Katarzyna Piwosz i Anna Moskal wraz z opiekunką Agnieszką Marzęcką uczestniczyły w uroczystej Gali Finałowej ogólnopolskiego konkursu „Znajdź haka na raka”, w której wzięły udział najlepsze w Polsce zespoły zaangażowane w realizację programu „Mam haka na raka”. Gala odbyła się w Soho Factory w Warszawie. Do programu „Mam haka na raka” przystąpiły 742 zespoły z całej Polski. Do II etapu programu, którego głównym celem było opracowanie profilaktycznej kampanii społecznej zakwalifikowały się 94 zespoły z Polski w tym zespół Zdrowetki. Dużym sukcesem zespołu Zdrowetki była nominacja do nagrody głównej w kategorii: „Nagroda studentów medycyny i zdrowia publicznego”, do której nominowane były tylko cztery zespoły spośród 94 z Polski. Uczennice tworzące zespół Zdrowetki otrzymały upominki, dyplomy i listy referencyjne. Wśród gości uczestniczących w Gali byli między innymi przedstawiciele ministerstw, ochrony zdrowia, samorządów, partnerów programu oraz media.

 

Po części oficjalnej i prezentacji spotu zwycięskiej kampanii, Zdrowetki uczestniczyły w uroczystym bankiecie a następnie koncercie zespołu Enej.

Głównymi założeniami wielu przedsięwzięć Zdrowetek było: zainteresowanie społeczności szkolnej i lokalnej promocją zdrowia, zwrócenie uwagi jak największej liczby osób na profilaktykę, edukacja różnych grup społecznych, zdobycie i poszerzenie wiedzy o chorobach nowotworowych, w szczególności o raku jelita grubego, zapobieganiu im, wczesnym rozpoznawaniu i leczeniu oraz zwiększenie wrażliwości społeczności szkolnej i lokalnej na potrzeby innych ludzi.

Rezultaty działalności Zdrowetek:

• przeszkolenie w ramach prelekcji 514 osób,

• eksponowanie 500 autorskich plakatów,

• rozdanie 4500 autorskich, profesjonalnych ulotek,

• zebranie 2222 sztuk materiałów papierniczych, które zostały przekazane do trzech krakowskich szpitali,

• zebranie ponad 1600 podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”,

• utworzenie i prowadzenie bloga tematycznego który odwiedziła rekordowa, w porównaniu do innych zespołów, liczba osób-3230,

• akcję poparło i wsparło 37 partnerów,

• powstanie publikacji prasowych: 3 artykuły w lokalnej gazecie „Orka”,

4 artykuły w Dzienniku Polskim, 3 artykuły w Hejnale Oświatowym oraz publikacje na stronach internetowych różnych instytucji,

• Opracowanie scenariusza kampanii społecznej „Jesteśmy po kolonoskopii” oraz nagranie amatorskiego spotu i audycji radiowej.

 

Oszacowano, że projekt mógł dotrzeć do około 215 000 osób.